انهدام باند کلاهبرداری ۷ میلیاردی فضای مجازی-راهبرد معاصر

انهدام باند کلاهبرداری ۷ میلیاردی فضای مجازی

فرمانده انتظامی کوهدشت از دستگیری ۳ کلاهبردار حرفه‌ای و کشف ۲۷ فقره کلاهبرداری در تلگرام به ارزش ۷ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۹ - ۲۴ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 14
کد خبر: ۲۴۹۹۷۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ سرهنگ علی امانی بیست و چهارم تیرماه در تشرح این خبر بیان کرد: ماموران پلیس فتای کوهدشت در پی دریافت خبری مبنی بر وقوع یک فقره کلاهبرداری از طریق کانال‌های جعلی در تلگرام، موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی از شناسایی ۳ کلاهبردار اینترنتی خبر داد و گفت: ماموران با تلاش بی وقفه و ردزنی‌های دقیق متهمان را شناسایی و با هماهنگی قضائی در اقدام غافلگیرانه آنها را مخفیگاهشان دستگیر کردند.

امانی با بیان اینکه تاکنون ۲۷ فقره کلاهبرداری به ارزش ۷ میلیارد ریال از متهمان کشف شده است، گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کوهدشت در پایان با اشاره به اینکه کلاهبرداری با استفاده از رسیدساز‌های جعلی و ... معمولا بعد از پایان ساعات اداری و روز‌های تعطیل رخ می‌دهند، گفت: شهروندان در صورت انجام معاملات حضوری با افراد ناشناس چه در پی آگهی از طریق سایت‌های معتبر و یا در مراکز تجاری، صرفا به ارائه رسید‌های تحویلی از سوی مشتری‌ها اکتفاء نکنند و پس از اطمینان کامل از واریز وجه به حساب خود، مثل دریافت پیامک واریزی از طریق گوشی شخصی و یا استعلام از عابر بانک نسبت به تحویل جنس اقدام کنند. / ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار